czwartek, 12 grudnia 2013

DZISIAJ WRESZCIE AUTOGRAF :)))) Jerzy Oskar Stuhr

Jerzy Oskar Stuhr (ur. 18 kwietnia 1947 w Krakowie) – polski aktor filmowy i teatralny, profesor sztuki oraz reżyser.
Jest ojcem aktora Macieja Stuhra (ur. w 1975) oraz artystki malarki Marianny Stuhr (ur. w 1982).
Przodkowie Anna z domu Thill i Leopold Stuhr przyjechali do Krakowa z powiatu Mistelbach w Dolnej Austrii w 1879[2].
Do ukończenia szkoły średniej (III Liceum Ogólnokształcące im. Stefana Żeromskiego) mieszkał z rodzicami w Bielsku-Białej. Następnie powrócił do Krakowa, gdzie ukończył polonistykę na Uniwersytecie Jagiellońskim oraz Wydział Aktorski Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej w Krakowie.
Następnie rozpoczął pracę jako aktor w Starym Teatrze w Krakowie. Szerokiej publiczności w Polsce stał się znany w połowie lat siedemdziesiątych jako współprowadzący (wraz z Bogusławem Sobczukiem) programy telewizyjne z cyklu Spotkanie z Balladą.
W latach 1990–1996 i 2002–2008 był rektorem PWST w Krakowie. W 2006 wszedł w skład rady programowej Fundacji Centrum Twórczości Narodowej. Jest także przewodniczącym rady Fundacji Krakowskiego Hospicjum dla Dzieci im. księdza Józefa Tischnera[3]. Organizację tę wspiera od 2004.
Tytuł naukowy profesora uzyskał w 1994[4].
We wrześniu 2011 Jerzy Stuhr trafił na leczenie do szpitala onkologicznego w związku z problemami z gardłem, a lekarze potwierdzili nowotwór krtani[5]. Aktor miał poważne problemy zdrowotne już wcześniej – przeszedł zawał serca, co zaowocowało napisaniem książki Sercowa choroba, czyli moje życie w sztuce








adres do Pana Jerzego znalazłam sama :d
 :)
Ania 


 CHCIAŁAM WAS ZAPROSIĆ NA MOJE BLOGI I NA FEJSA :)   O TO LINKI

 https://www.facebook.com/pages/Grafika-Ani/124809084384157

https://www.facebook.com/pages/Grafki-ani/136154216592526
https://www.facebook.com/FotografiaAni



www.gosia-sochaa.blogspot.com
www.filip-bobek.blogspot.com
www.fotografia-aniulki.blogspot.com : 


P/S JAK PISZECIE DO MNIE NA GG TO ZAZNACZCIE KTO PISZE OK ? 

NIE PODOBA WAM SIĘ SZABLONIK ? :(


MASZ PYTANKO 

7 komentarzy:

  1. Gratulacje :) Świetny podpis :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam gratulacje!możemy się wymienić linkami blogów,proszę napisz kiedy możesz mnie dodać do listy,dziękuję.
    http://autografygwiazdy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. DZIĘKI DODAłam Cię do linków

    OdpowiedzUsuń